سبک خال‌خالی ترکیبی از اصالت و نوآوری

الساندرو میکله در اولین مجموعه‌اش در خانه مد ولنتینو، طرح‌های خال‌خالی را با سبک شیک تعطیلات در هم آمیخت

تصویر ترکیبی از مارگو رابی و کیت میدلتون در لباس خال‌دار/ AFP

خال‌های کوچک و بزرگ که روی پارچه‌های تک‌رنگ ظاهر می‌شوند، از گذشته تا امروز همواره یکی از الگوهای برجسته و ماندگار دنیای مد بوده‌اند. در کنار طرح‌های چهارخانه و راه‌راه، این نقوش خالدار از قرن‌ها پیش یکی از اساسی‌ترین ارکان طراحی شناخته‌ شده‌اند و به‌دلیل تطبیق‌پذیری و زیبایی منحصربه‌فردشان طراحان برجسته مد همچنان به آن رو می‌کنند.

با وجود گذشت زمان، این طرح ساده و بی‌نقص در دنیای مد باقی مانده است. مرلین مونرو در «خارش هفت ساله» و جولیا رابرتز در «زن زیبا» با این ظاهر ماندگار شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در چند سال اخیر، نقش‌های خالدار با قدرت بیشتری به صحنه مد بازگشته‌اند. این بازگشت نه‌تنها به‌دلیل تطبیق‌پذیری فوق‌العاده این طرح که به‌دلیل قدرتش در ایجاد تعادل میان پیچیدگی و سادگی است. خالدارها در مجموعه‌های اخیر خانه‌های مد برجسته‌ای مانند ورساچه نیز حاضر بوده‌اند. مجموعه «تعطیلات» (La Vacanza) که دوآ لیپا برای این خانه مد طراحی کرد پر بود از طرح‌های خالدار.

سنت لوران هم پارچه‌های خالدار را کنار تورهای بدن‌نمای مشهورش به کار برد. دولچه و گابانا طرحی نو در ساختاری قدیمی درانداخت و در مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۴، با طراحی‌های شفاف بر تن پری‌های اثیری، این الگو را به نمادی عاشقانه بدل کرد.

الساندرو میکله هم در اولین مجموعه‌اش در خانه مد ولنتینو، طرح‌های خال‌خالی را با عصرانه‌های شیک تعطیلات در هم آمیخت.

خالدارها، با وجود تغییرات مختلف در دنیای مد، همچنان الگوهایی بی‌زمان و ماندگار شناخته می‌شوند.

در دنیایی که تحت سلطه موج‌های گذرا است، بازگشت خالدارها به صحنه مد نشان‌دهنده‌ تمایل بازگشت به اصالت و ماندگاری است. این طرح درعین سادگی ظاهری، قادر است پیچیدگی و جذابیت خاصی به لباس‌ها ببخشد، از این‌ رو همچنان جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد دارد. خانه‌های مد و طراحان برجسته‌ای مانند ورساچه، سنت لوران، دولچه و گابانا و میومیو با بهره‌گیری از این الگو در مجموعه‌های اخیرشان نشان دادند که خالدارها همچنان می‌توانند بخشی از آینده مد باشند.

بیشتر از مُد و زیبایی